Sunday 27 February 2011

Pengalaman manis, pahit, masam, tawar dan masin...

Assalamualaikum.. Dolu2 aku ade buat blog sal Hitler, nnti2 aku smbung la lagi ek (mcam ade org bace je)... Dpat idea trbaru lak ni... Skang aku nk crite sal pngalaman aku...
Sblum tu, gambo2 yg aku bbuh dlam blog nih bkan milik aku yep... ia adlah milik Ryuuki Orihime Ayuzawa(name fb) ataupn Jessica @ my nii-chan & kepunyaan sorang lagi iaitu Izzah @ kwan sejak dari Form 1...

Aku mintak maaf bnyak2 la kalu de sape2 terasa ke ape ke... Ni juz citer aku, mgkin de khilaf la bro...

Citer dimulakan dgan, aku mendapat berita bhawa Lembaga Pengawas SMKK akn mengadakan jamuan der... makan free (sbnarnye kna byar la bro, 2 la lain kali byar yuran)... Pe lagi, aku dan yg seangkatan dgan aku mlah yg lebih2 pangkat dari aku pn dipanggil la utk mesyuarat sane, mesyuart sini, mcm2 le..

Posing2, (mase ni cikgu liza suh aku dduk elok2, kalu x terjengah kepala mcam antu ja.. haha)

Jadi mcam2 tugas la diberikan kat ahli2 Lembaga Pengawas yg sudah senior dan yg berjawatan... Aku pn mendapat kpercayaan utk jadi AJK Susun Atur... Maksudnye, hal ehwal dewan tuh aku ade la terbabit cket...
Ckap sal nih, tringat kate sorang adik @ niece, Iza Khatini... Dye kate syiok jadi senior, namun sronok gak jadi junior... Aku skong sngat2 ayt tuh..

Senior ke junior ke, due2 ade kelebihan dan kekurangan sindri... Senior slalunye akan dipertanggungjwabkan dgan isu2 yg lebih berat + diorang ni yg nnti kna menjwab dgan cikgu jika pe2 not in the right way (or the left way)..... Junior plak bljar dari senior camne utk handle bende2 gitu & selalunye diorang juz diberikan kerja2 yg memerlukan kudrat empat kerat...

Sblum tuh, ni antra prkara2 yg menjadi isu time tuh:
1. Pakaian nk gi jamuan, konflik2 ade la... mlas nk sbut balik daaaaa....
2. Makanan & minuman (tnpa ni x jadi jamuan)...
3. Tempat jamuan der... (aku in-charge dlam ni, bangga sat / tapi bkan la aku sorang je ye)
Dan mcam2 lgi la..

Dari diorang ni la aku curi gambo2 nih... sssyyyhhh....

Setelah selesai sume2 isu tuh maka jamuan pn diadekan (aku saje2 skip crite sikit sbb xnk knang kisah2 lame yg agk pahit dan masin), namun dpat timba pengalaman, 2 yg pnting ye tuan2...... Hoho...

Ari jamuan 2 pn bermula, dgar2 ade org kate jamuan tuh boring la x meriah la... Tapi bagi aku dan rkan2 yg seangkatan dgan aku amatlah sibuk ketika itu, last year + senior plak kan... Mcam byak sngat jasa aku je... Blah la naz.. (kutukan kpd diri sendiri)...

Ape2 pn aku enjoy sngat2 mase jamuan tuh... Ye la, 2 jamuan mgkin yg terakhir kan utk ku sbgai pelajar essemkay...

Apek @ Law bersama Izah @ Cute2...

Nk crite sal ape agi nih, ha.... akibat dari jamuan ni jgak la aku dpat blajar lebey lagi sal responbility... yela, bdak2 skola uruskan hal2 org dewasa... (pujian dari cikgu liza yg akn ku sentiasa ingati, mgkin hingga mati)... Namun bkan aku jeh, org lain juga dpat pengajaran diorang masing2...

Lalala~ ~ ~.... Sape la botak tuh...

Ceh, aku x tahu nk citer pe dah... Bile fikir mmg mcam2 nk tulis, tapi aku takut nnti pnjg sngat dan korang mlas bca lak...
Ringkasannye, name pn jamuan so makan la... HAHA... selain itu ade la ucapan dari guru2 yg berkenaan lah.. bile sebut sal nih sedey la plak... (yela, ade sorang cikgu tuh da brenti jadi cikgu pengawas, siap buat annoucement kat jamuan nih)..... ni yg touching nih... p/s: benda da lpas usah dikenang...

Hensem x... Cun x.. Cute x... Sweet x... Ceria x..

Aku rse nk end story da la.. mmg x bez tol blog aku ni ek... Skip forward, jamuan tu pn berakhir... Tdak aku lupekan org2 yg bersama dgan aku utk membantu aku, dan yg menjayakan jamuan nih.. CIKGU LIZA, law si apek, awin, izzah, imran, nabilah syarifudin, kak syafiqah, syafiza, usop, rahmat, chein, adik2 junior yg aku x ingat name (muke sorang2 aku ingat tau) dan ramai2 lagi... X tertaip aku nk buh ye... Yg termiss name 2 mintak maap la ek...

Hihihi~ ~ ~... Izah jahat buat peace..... Haha... Chein x smpat nk letak pinggan dgan cwan dye... Lapor la tu...

Yg pnting, ni blog aku.... suke2 ati dan buku lali aku nk tulis ape ye... WAHAHAHA!!! DaaaaaaAAaaaaaa....
p/s: salah silap sile le tegur...
PERINGATAN: Tulisan, taipan, bahasa & yg same sekutu dgannye dlam blog ini adalh salah dari segi bahasa baku bahasa Melayu ye...
Aku x tau pe aku tgh buat, pose ape menatang la tu...







4 comments:

  1. Absolutelys sis... Make us proud... (n_n).. jmput la pak cik ek... haha... da abis skola nk nyibuk lak...

    ReplyDelete
  2. definitely bro!!! u are more pro than me...

    ReplyDelete